Czy pracownik powinien zwrócić pracodawcy za kurs?

Mariusz Pigulski

Autor: Mariusz Pigulski

Dodano: 4 grudnia 2009
Pytanie:  Firma skierowała pracownika na kurs podnoszący jego kwalifikacje zawodowe i opłaciła jego koszt. Z pracownikiem zostało podpisane porozumienie w sprawie pokrycia kosztów tego kursu. Jest tam zapis o zwrocie przez pracownika kosztów tego kursu w przypadku, gdy w ciągu dwóch lat to on rozwiąże umowę o pracę. Z pracownikiem tym z dniem 9 października 2009 r. została rozwiązana umowa o pracę na jego prośbę za porozumieniem stron. Pracownik na nasze wezwanie do zwrotu kosztów nie odpowiedział. Czy z ostatniej wypłaty (za okres od 1 d 9 października br.) możemy potrącić koszty kursu? Jeżeli tak, to do jakiej wysokości, czy są jakieś ograniczenia?

Pozostało jeszcze 86% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Mariusz Pigulski

Autor: Mariusz Pigulski

Mariusz Pigulski - specjalista z dziedziny kadrowo-płacowej, posiadający ponad 20-letnie doświadczenie. Absolwent Podyplomowego Studium Prawa Pracy na Uniwersytecie Łódzkim. Autor licznych opracowań i publikacji z zakresu kadr, rozliczania: wynagrodzeń, składek ZUS oraz podatku.
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz