Pytanie:
Były pracownik wystąpił do firmy z wnioskiem o wydanie zaświadczenia o zatrudnieniu i wynagrodzeniu - na druku RP-7 - za okres pracy w firmie. Uzasadnił, że będzie on potrzebny do ustalenia w nieokreślonej przyszłości jego emerytury czy też renty. Czy należy wystawić taki dokument zwłaszcza w sytuacji, kiedy jest pełna informatyzacja składek na ubezpieczenie społeczne i takimi danymi dysponuje ZUS?
Pozostało jeszcze 85% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Marcin Sarna
radca prawny, ekspert z zakresu ochrony danych osobowych. Specjalizuje się również w kompleksowej obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych, w szczególności świadcząc pomoc prawną dla producentów maszyn i urządzeń, przedsiębiorców funkcjonujących w branży usługowej i w sektorze energetycznym