Autor: Iwona Kusio-Szalak
Dodano: 8 października 2018
Pytanie:
Nasza firma zmieniła nazwę. Notarialnie formalności zostały już załatwione. Status pozostaje taki sam – spółka z o.o. oraz NIP i Regon bez zmian. Czy mam zmieniać trwające umowy o pracę naszym pracownikom? Czy napisać aneksy, czy wystarczy informacja o zmianie nazwy firmy? W jaki sposób można poinformować pracowników oraz instytucje o tym, że nasza firma inaczej się nazywa?
Odpowiedź: Wystarczające będzie dokonanie zmiany w umowie o pracę w postaci porozumienia zmieniającego (aneksu do umowy o pracę). Uzasadnieniem będzie dokonanie zmiany nazwy firmy.
Wobec czego należy w aneksie wskazać: „Z uwagi na dokonanie zmiany nazwy firmy z ….. na …… z dniem w komparycji umowy wpisuje się pracodawcę…….. zamiast …….. Pozostałe przepisy umowy pozostają bez zmian.”
Iwona Kusio-Szalak, radca prawny
Autor: Iwona Kusio-Szalak
Radca prawny. Od wielu lat specjalizuje się w praktycznych zagadnieniach prawa pracy. Autorka opracowań z zakresu prawa pracy kierowanych do pracowników kadr i działów personalnych, a także osób zarządzających. Specjalizuje się w prawie pracy, w szczególności w zagadnieniach związanych z tworzeniem umów i dokumentów związanych ze stosunkiem pracy, a także czasem pracy, zgodnym z prawem zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników, podnoszeniem kwalifikacji zawodowych, uprawnieniami rodzicielskimi. Posiada bogate doświadczenie w reprezentowaniu zarówno pracowników, jak i pracodawców w sporach pracowniczych przed sądami pracy.