Pytanie:
W naszym biurowcu mamy pokoje, które wynajmujemy. Oprócz czynszu na podstawie otrzymanych faktur obciążamy najemców za zużycie gazu, energię elektryczną. W styczniu otrzymaliśmy fakturę wystawioną 10.01.22 za gaz zużycie dotyczy XI-XII 21, wystawiliśmy najemcom refakturę za zużyty gaz w części ich dotyczącej z datą 13.01.22. W którym miesiącu powinniśmy ująć przychód z tej refaktury XII 21 czy I 22? A jak rozliczyć VAT należny z tej faktury? Kiedy zapłacić do US? Kwota refaktury jest dość znaczna 5000 netto i 1150 vat należny.
Pozostało jeszcze 81% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Tomasz Krywan
Tomasz Krywan - ekspert Portalu FK i doradca podatkowy, specjalista od podatku VAT. Stały współpracownik największych redakcji podatkowych w Polsce - w ciągu ostatnich lat na łamach publikacji podatkowych opracował kilkanaście tysięcy odpowiedzi na pytania podatników oraz kilkaset artykułów i komentarzy. Autor komentarza do ustawy o VAT.