moment poniesienia kosztu

Ujęcie kosztu w KPiR

Pytanie:  Miałem otrzymać fakturę dotyczącą zakupu towarów handlowych pocztą. Ponieważ upływał termin płatności, a ja nie miałem oryginału faktury, wystąpiłem do kontrahenta o duplikat. Po dwóch dniach od wystawienia duplikatu, który podpisałem i odebrałem osobiście, otrzymałem pocztą oryginał faktury. Według jakiej daty zaksięgować zdarzenie w KPiR? Czy wg daty oryginału, czy duplikatu? Obydwie daty są z jednego miesiąca. Czy obydwa dokumenty muszę przechowywać przez 6 lat? Kontrahent przysłał maila z prośbą o wystawienie duplikatu faktury sprzed 5 lat i poprosił o natychmiastowe przesłanie duplikatu mailem w formie PDF, ponieważ ma kontrolę z US, a dokumenty z danego rocznika uległy zniszczeniu. Wysłałem najpierw mailem, a później pocztą oryginał i kopię duplikatu z prośbą o zwrot podpisanej kopii. Adres wziąłem z maila. Po jakimś czasie otrzymałem z powrotem wysłaną pocztę z adnotacją, że podany adres nie istnieje. Czy bezwzględnie muszę posiadać podpisaną kopię duplikatu faktury, który ja wystawiam? Fakturę wystawiał pracownik, który już nie pracuje u mnie, a na wydruku oryginału faktury i duplikatu faktury jest imię i nazwisko byłego pracownika jako wystawiającego fakturę. Czy wystawiany duplikat musi być koniecznie podpisany? A jeśli tak, to przez kogo, skoro dana osoba już nie pracuje i nie mamy żadnego do podpisywania w jej zastępstwie.