Data ujęcia kosztu udokumentowanego fakturą przesłaną do KSeF

Tomasz Krywan

Autor: Tomasz Krywan

Dodano: 6 października 2026
Data ujęcia kosztu z faktury w KSeF – sprawdź
Pytanie: Pytanie dotyczy faktury zakupowej. Data wystawienia i data usługi to 31 sierpnia 2026 r. Data przesłania do KSeF to 1 września 2026 r. Czy mogę ją ująć jako koszt w KPiR w dacie 31 sierpnia 2026 r.?
Korzyści 
  • Sprawdzisz, jakie znaczenie ma data wystawienia faktury przy metodzie kasowej;
  • Poznasz różnicę między fakturą ustrukturyzowaną wystawianą w KSeF a fakturą wystawioną w trybie offline24;
  • Zobaczysz, jak ustalić datę ujęcia kosztu w podatkowej księdze przychodów i rozchodów.

Pozostało jeszcze 83% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Tomasz Krywan

Autor: Tomasz Krywan

Tomasz Krywan - ekspert Portalu FK i doradca podatkowy, specjalista od podatku VAT. Stały współpracownik największych redakcji podatkowych w Polsce - w ciągu ostatnich lat na łamach publikacji podatkowych opracował kilkanaście tysięcy odpowiedzi na pytania podatników oraz kilkaset artykułów i komentarzy. Autor komentarza do ustawy o VAT.
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz