Przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą często muszą zadbać o odpowiednią odzież dla swoich pracowników czy zleceniobiorców. I nie chodzi tu tylko o odzież ochronną, do której zapewnienia pracodawcę obligują regulacje prawa pracy. Mowa tu mianowicie o odzieży, która wykorzystywana jest w miejscu pracy, na stanowisku, na którym dany pracownik czy zleceniobiorca został zatrudniony. Sprawdźmy, jakie są praktyczne skutki przekazania pracownikom takiej odzieży z logo firmy.
Pytanie: Spółka jawna posiadała stronę internetową i logo firmy. Dawni udziałowcy prowadzą indywidualną praktykę stomatologiczną opodatkowaną ryczałtem (14%). Ze strony internetowej i logo firmy chce korzystać spółka, która wcześniej kupiła zorganizowaną część przedsiębiorstwa. Czy lekarze (dawni udziałowcy spółki jawnej) mogą wystawiać faktury za korzystanie ze strony internetowej i logo firmy i jaką stawką ryczałtu taka usługa byłaby opodatkowana?
Zakup jednolitych, zgodnych z wewnętrznymi regulacjami strojów służbowych, stanowi racjonalnie uzasadniony wydatek reklamowy – potwierdził organ podatkowy.
Chodziło o spółkę, która posiada sieć markowych sklepów odzieżowych, mieszczących się głównie w galeriach handlowych dużych i średnich miast.
Pracownicy spółki wyposażani są w jednolitą odzież służbową. Są to przykładowo: marynarka, spodnie lub spódnica oraz bluzka dla kobiet; koszula polo, marynarka, spodnie i koszula dla mężczyzn. Stroje są własnością pracodawcy i nie można używać ich poza pracą, zasady korzystania z firmowych ubrań określają regulacje wewnętrzne. W razie rozwiązania stosunku pracy pracownik zobowiązany jest zwrócić otrzymany strój.
Jak wyjaśniła spółka odzież służbowa jest zaopatrzona w logo spółki, ubrania pochodzą z aktualnych kolekcji.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip