centralizacja rozliczeń VAT

12345

Archiwalny Rewolucyjne zmiany w VAT dla sektora publicznego. Od 1 stycznia 2017 r. obowiązkowa centralizacja rozliczeń VAT

Od 1 października 2016 r. gminy wraz ze swoimi jednostkami mogą już przechodzić na nowy model rozliczeń podatku od towarów i usług. Tego dnia wejdzie w życie nowelizacja ustawy o VAT. Obowiązkowa centralizacja w zakresie VAT nastąpi wraz z początkiem przyszłego roku. Już dziś przygotuj się na nowe obowiązki.

Po zmianach gmina wraz ze swoimi jednostkami budżetowymi będzie składała jedną deklarację VAT, na podstawie której nastąpi wspólne rozliczanie podatku.

Uwaga! O terminie, od którego jednostka będzie rozliczać VAT wraz ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi jednostki samorządu terytorialnego, trzeba poinformować właściwego dla siebie naczelnika urzędu skarbowego. Takiego obowiązku należy dopełnić przed dniem centralizacji, składając stosowną informację

Zapraszamy do obejrzenia materiałów video, z których dowiesz się:

- jakie obowiązki mają jednostki w związku z przejściem na scentralizowany model rozliczeń  i jak się do tego sprawie przygotować,

- co dalej z kasami rejestracyjnymi i kiedy będzie można skorzystać z ulgi na kasę,

- co zmieni się w zakresie odliczeń VAT i co trzeba wiedzieć o zasadach obliczania proporcji,

- kiedy trzeba sporządzić korekty VAT i jak zrobić to bezbłędnie.

Podczas szkolenia ekspert w praktyczny sposób omówi zagadnienia związane z centralizacja rozliczeń. Odpowiada też na najczęściej pojawiające się pytania.

Szkolenie prowadzi:

Samir Kayyali - doradca podatkowy, ekonomista, ekspert ds. zarządzania ryzykiem podatkowym, szkoleniowiec w Akademii Biznesu MDDP. Prowadzi własną praktykę podatkową.

Wstęp