amortyzacja środków trwałych

Archiwalny Aport części przedsiębiorstwa to określone obowiązki rachunkowe dla spółki

Pytanie: W 2007 roku została utworzona spółka z o.o. Głównym powodem powołania spółki była realizacja zadania inwestycyjnego, którego wartość będzie wynosić ok. 52 mln przy udziale środków z UE. Dnia 31 grudnia 2012 r. do spółki z o.o. wniesiono aportem mienie (po dokonaniu operatu szacunkowego i ustaleniu wartości przez rzeczoznawcę majątkowego i budowlanego) o wartości 11.695.802 zł. Aktem notarialnym przeniesiono własności przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 55[1] Kodeksu cywilnego. W spółce z o.o. podwyższono kapitał zakładowy o kwotę 11.695.000 zł i kapitał zapasowy o kwotę 802 zł.
Wartość majątku po likwidacji zakładu budżetowego wg wyceny wynosi: 10.859.941 zł, a wartość gruntów - 835.861 zł. Mienie po likwidacji zakładu budżetowego - środki trwałe zakładu (maszyny, urządzenia, budynki, środki transportu) wg ewidencji księgowej zakładu wynosiły:
  • netto - 6.897.639 zł, umorzenie dotychczasowe 4.512.691 zł, brutto - 11.410.330 zł,
  • nieruchomości gruntowe będące w ewidencji gminy, zabudowane środkami trwałymi będącymi w ewidencji zakładu budżetowego.
Spółka przejęła całe przedsiębiorstwo w rozumieniu art. 55[1] kc oraz pracowników zakładu na bazie art. 23 Kodeksu pracy w wartości wyceny przez rzeczoznawcę.
Jak zaksięgować w spółce z o.o. wniesione aportem zorganizowane przedsiębiorstwo? Jaka będzie wartość początkowa środków trwałych przejętych przez spółkę z o.o.? Czy to będą wartości z aktu notarialnego? Jak zaksięgować amortyzację dotychczasową wynikającą z ksiąg zakładu budżetowego? Jak zaksięgować w spółce amortyzację bieżącą przekazanych środków trwałych aportem?