Ewidencja opisanego zdarzenia powinna przebiegać następująco.
Dekretacja:
Faktura z tytułu prac polegających na wymianie podłogi w sali konferencyjnej
Wn 080„Środki trwałe w budowie (inwestycje)”,
Ma 201„Rozrachunki z odbiorcami i dostawcami”.
Uregulowanie faktury opisanej w pkt 1
Wn 201„Rozrachunki z odbiorcami i dostawcami”,
Ma 131„Rachunek bieżący samorządowych zakładów budżetowych”.
Rozliczenie poniesionych nakładów i zwiększenie wartości środka trwałego
Wn 011„Środki trwałe”(analityka: grupa I budynek – zwiększenie wartości),
Ma 080„Środki trwałe w budowie (inwestycje)”.
Naliczenie miesięcznej amortyzacji od nowej wartości środka trwałego
Wn 400„Amortyzacja”,
Ma 071„Umorzenie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych”.
Zmiana kwalifikacji poniesionych nakładów z inwestycji (ulepszenia) na nakłady remontowe – korekta wartości środka trwałego
Wn 402„Usługi obce”(analityka: § 4270),
Ma 011„Środki trwałe”(analityka: grupa I budynek – zwiększenie wartości).
Wyksięgowanie uprzednio dokonanych odpisów amortyzacyjnych na skutek kwalifikacji poniesionych nakładów
Wn 071„Umorzenie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych”,
Ma 400„Amortyzacja”.
Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.