Autor: Bogdan Świąder
Dodano: 6 października 2026
Limity podatkowe 2027 wzrosły po przeliczeniu według kursu euro ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski na 1 października 2026 r. Nowe kwoty wpływają m.in.: na status małego podatnika w PIT, CIT i VAT, prawo do ryczałtu, limit jednorazowej amortyzacji oraz obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych. Sprawdź, jakie limity będą obowiązywać w 2027 roku i jak je prawidłowo przeliczyć.
Korzyści
- Sprawdzisz, jaki jest limit dla małego podatnika w CIT, PIT i VAT na 2027 rok;
- Będziesz wiedzieć, jaki limit podatkowy będzie obowiązywał do stosowania ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na 2027 rok.
- Upewnisz się, jaka będzie kwota jednorazowego odpisu amortyzacyjnego.
Pozostało jeszcze 94% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Bogdan Świąder
Bogdan Świąder – z wykształcenia prawnik, od 2007 roku licencjonowany doradca podatkowy, dziennikarz, redaktor kilku ogólnopolskich gazet, wieloletni pracownik organów podatkowych w których zajmował się podatkami dochodowymi, VAT, kontrolą oraz sprawami karnymi skarbowymi.
Autor licznych artykułów z zakresu prawa podatkowego, prawa celnego, spraw karnych skarbowych.