Ewidencja opisanego zdarzenia powinna przebiegać następująco.
Wyksięgowanie wartości początkowej środka trwałego, w związku ze stwierdzeniem niedoboru.
Wn konto 240 „Pozostałe rozrachunki” (analityka: rozliczenie niedoborów i szkód),
Ma konto 011 „Środki trwałe”.
Wyksięgowanie dotychczasowego umorzenia środka trwałego, w stosunku do którego stwierdzono niedobór
Wn konto 071 „Umorzenie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych”,
Ma konto 240 „Pozostałe rozrachunki (analityka: rozliczenie niedoborów i szkód)”.
Wyksięgowanie nieumorzonej wartości środka trwałego, w stosunku do którego stwierdzono niedobór
Wn konto 800 „Fundusz jednostki”,
Ma konto 240 „Pozostałe rozrachunki” (analityka: rozliczenie niedoborów i szkód).
Obciążenie pracownika odszkodowaniem z tytułu wyrządzonej szkody
Wn konto 234 „Pozostałe rozrachunki z pracownikami”,
Ma konto 760 „Pozostałe przychody operacyjne”.
Wpłata przez pracownika na rachunek bankowy jednostki zobowiązania z tytułu odszkodowania, stanowiącego dochód budżetowy
Wn konto 130 „Rachunek bieżący jednostki” (analityka: § 0970 Wpływy z różnych dochodów),
Ma konto 234 „Pozostałe rozrachunki z pracownikami”.
Przekazanie uzyskanych dochodów na rachunek budżetu
Wn konto 222 „Rozliczenie dochodów budżetowych”,
Ma konto 130 „Rachunek bieżący jednostki”.
Przeksięgowanie zrealizowanych dochodów na podstawie sprawozdania RB 27 lub Rb 27s
Wn konto 800 „Fundusz jednostki”,
Ma konto 222 „Rozliczenie dochodów budżetowych.
Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.