Pytanie:
Podatnik prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą od 2001 r., którego głównym źródłem dochodu jest tworzenie oprogramowania kupił lokal gospodarczy z zamiarem otworzenia tam biura. Część za lokal zapłacił ze środków własnych, a pozostałą część z kredytu na firmę. W lokalu tym obecnie inna osoba prowadzi sprzedaż ubrań i chciałaby jeszcze przez jakiś czas ten lokal użytkować. Ponieważ przedsiębiorca nie ma w ewidencji przychodów wpisu: przychód za lokal – chciałby w takiej sytuacji na kilka miesięcy podpisać umowę wynajmu i opłacać podatek ryczałtowy za przychód powstały z tytułu wynajmu lokalu. Czy ma prawo fakturę od notariusza wliczyć w koszty? Czy odsetki od kredytu firmowego może wliczać w koszty swojej działalności? Podatnik za kilka miesięcy otworzy tam swoje biuro.
Pozostało jeszcze 77% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Jakub Rychlik
Doradca podatkowy (nr wpisu 11549), prawnik (absolwent Wydziału Prawa i Administracji UW).