Przedsiębiorca kupił nieruchomość. Czy może do kosztów wliczyć fakturę od notariusza i odsetki od kredytu?

Jakub Rychlik

Autor: Jakub Rychlik

Dodano: 25 czerwca 2019
Pytanie: Podatnik prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą od 2001 r., którego głównym źródłem dochodu jest tworzenie oprogramowania kupił lokal gospodarczy z zamiarem otworzenia tam biura. Część za lokal zapłacił ze środków własnych, a pozostałą część z kredytu na firmę. W lokalu tym obecnie inna osoba prowadzi sprzedaż ubrań i chciałaby jeszcze przez jakiś czas ten lokal użytkować. Ponieważ przedsiębiorca nie ma w ewidencji przychodów wpisu: przychód za lokal – chciałby w takiej sytuacji na kilka miesięcy podpisać umowę wynajmu i opłacać podatek ryczałtowy za przychód powstały z tytułu wynajmu lokalu. Czy ma prawo fakturę od notariusza wliczyć w koszty? Czy odsetki od kredytu firmowego może wliczać w koszty swojej działalności? Podatnik za kilka miesięcy otworzy tam swoje biuro.

Pozostało jeszcze 77% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Jakub Rychlik

Autor: Jakub Rychlik

Doradca podatkowy (nr wpisu 11549), prawnik (absolwent Wydziału Prawa i Administracji UW).
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz
Poradnia 48h

Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.