Księgowanie faktury za zakup paczek świątecznych dla pracowników

Pytanie:  Jak prawidłowo zadekretować faktury za zakup paczek świątecznych dla pracowników z środków obrotowych firmy? Odbiór paczek pracownicy potwierdzili podpisami. Spółka ewidencjonuje i rozlicza koszty w układzie rodzajowym na kontach zespołu 4.
Odpowiedź: 

Fakturę za zakup paczek świątecznych należy ująć:

  • Wn Ubezpieczenia i inne świadczenia na rzecz pracowników - pozostałe świadczenia
  • Wn VAT naliczony (jeśli firma ma prawo odliczyć)
  • Ma Rozrachunki z dostawcami.

Na podstawie informacji o odebraniu paczek należy wartość tych paczek doliczyć pracownikom do podstawy opodatkowania, co wynika z art. 12 ust. 1 ustawy o PIT.

Tekst opublikowany: 

4 grudnia 2012 r.

Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz

Najnowsze porady

wiper-pixel