Jak uniknąć błędów w czasie inwentaryzacji

Powoływanie do prac inwentaryzacyjnych osób niekompetentnych, niewłaściwe sporządzanie arkuszy spisowych, czy też nieujawnienie nadwyżek to tylko niektóre błędy popełniane podczas inwentaryzacji. Sprawdźmy, jakie są inne nieprawidłowości. Warto się z nimi zapoznać, aby przeprowadzając inwentaryzację unikać ich w swojej jednostce.

Chociaż ustawa o rachunkowości reguluje podstawowe kwestie, niestety zdarzają się błędy polegające np. na niezachowaniu ustawowych terminów inwentaryzacji i przeprowadzaniu, np. spisu z natury na 5. stycznia następnego roku albo wysyłaniu potwierdzenie salda na 5. stycznia następnego roku, czy też rezygnacji z przeszkolenia osób powołanych do dokonania czynności inwentaryzacyjnych - wzrasta wtedy ryzyko błędów inwentaryzacyjnych.

Sprawdź też:

Uzyskaj pełen dostęp do Portalu FK!

Skorzystaj z ponad 40.500 na bieżąco aktualizowanych porad od 70 ekspertów

Ponadto zapewnisz sobie dostęp do:

  • poradni portalu FK – 70 ekspertów czeka na Twoje pytania
  • narzędzi księgowych i kadrowych
  • na bieżąco aktualizowanych informacje o zmianach w prawie (24h/dobę)

Zyskaj pełny dostęp

Masz już dostęp?

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

       
           

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu

               PayU »
   9.00 zł netto
   SMS »
   10.00 zł netto
       
   
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz

Najnowsze porady

wiper-pixel