Jak uniknąć błędów w czasie inwentaryzacji

Powoływanie do prac inwentaryzacyjnych osób niekompetentnych, niewłaściwe sporządzanie arkuszy spisowych, czy też nieujawnienie nadwyżek to tylko niektóre błędy popełniane podczas inwentaryzacji. Sprawdźmy, jakie są inne nieprawidłowości. Warto się z nimi zapoznać, aby przeprowadzając inwentaryzację unikać ich w swojej jednostce.

Chociaż ustawa o rachunkowości reguluje podstawowe kwestie, niestety zdarzają się błędy polegające np. na niezachowaniu ustawowych terminów inwentaryzacji i przeprowadzaniu, np. spisu z natury na 5. stycznia następnego roku albo wysyłaniu potwierdzenie salda na 5. stycznia następnego roku, czy też rezygnacji z przeszkolenia osób powołanych do dokonania czynności inwentaryzacyjnych - wzrasta wtedy ryzyko błędów inwentaryzacyjnych.

Sprawdź też:

Uzyskaj pełen dostęp do Portalu FK!

Skorzystaj z ponad 40.500 na bieżąco aktualizowanych porad od 70 ekspertów

Ponadto zapewnisz sobie dostęp do:

  • poradni portalu FK – 70 ekspertów czeka na Twoje pytania
  • narzędzi księgowych i kadrowych
  • na bieżąco aktualizowanych informacje o zmianach w prawie (24h/dobę)

Zyskaj pełny dostęp

 

Masz już dostęp?

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz

Najnowsze porady

wiper-pixel