Pytanie:
W jednostce budżetowej likwidowana jest stołówka. Czy można przekazać 100% odpisu na ZFŚS przed terminem 31 maja w rozdziale, gdzie są likwidowane stanowiska pracy (po dokonaniu korekty odpisu), które były przypisane do tego rozdziału ? Czy stanowi to naruszenie dyscypliny finansów publicznych? Czy po dniu likwidacji stołówki, jeśli przyjdzie np. faktura za gaz, która dotyczy okresu przed likwidacją, to można jeszcze księgować wydatki w tym rozdziale?
Pozostało jeszcze 82% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Katarzyna Trzpioła
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, praktyk, wieloletni szkoleniowiec i dydaktyk, autorka wielu publikacji z zakresu rachunkowości finansowej podatkowej, MSSF i rachunkowości zarządczej. Współpracuje z następującymi redakcjami: Portal FK, Rachunkowości i Podatki dla praktyków, Nowe Standardy Sprawozdawczości.