W przypadku przejęcia pracowników stowarzyszenia przez fundację nie może dojść do rozdzielenia etatu pomiędzy dwóch pracodawców

Michał Culepa

Autor: Michał Culepa

Dodano: 1 grudnia 2015
Pytanie:  Stowarzyszenie jako jednostka prowadząca warsztaty i szkołę planuje w trybie art. 231 Kodeksu pracy przekazać pracowników fundacji, która wejdzie w prawa i obowiązki nowego pracodawcy. Problem dotyczy kilku pracowników, którzy mają pracować na dotychczasowych stanowiskach ale w dwóch jednostkach (po 1/2 etatu na jednostkę), z których jedna jednostka zostaje pod stowarzyszeniem (warsztaty), a druga zostaje przekazana fundacji (szkoła). Co w takiej sytuacji zrobić z tymi pracownikami i ich aktami osobowymi? Czy powinni dostać informację o przejęciu zakładu pracy? Czy dublować ich akta osobowe zakładając nowe do fundacji, a stare zostawić w stowarzyszeniu?

Pozostało jeszcze 68% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Michał Culepa

Autor: Michał Culepa

Michał Culepa - prawnik, specjalista z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, wieloletni redaktor Serwisu Prawno-Pracowniczego, współpracownik merytoryczny największych wydawnictw prawniczych. Doświadczony trener i wykładowca. Autor licznych komentarzy i opracowań dotyczących m.in. zatrudnienia w jednostkach sektora finansów publicznych, instytucjach kultury, oświacie.
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz