Pytanie:
Stowarzyszenie jako jednostka prowadząca warsztaty i szkołę planuje w trybie art. 231 Kodeksu pracy przekazać pracowników fundacji, która wejdzie w prawa i obowiązki nowego pracodawcy. Problem dotyczy kilku pracowników, którzy mają pracować na dotychczasowych stanowiskach ale w dwóch jednostkach (po 1/2 etatu na jednostkę), z których jedna jednostka zostaje pod stowarzyszeniem (warsztaty), a druga zostaje przekazana fundacji (szkoła). Co w takiej sytuacji zrobić z tymi pracownikami i ich aktami osobowymi? Czy powinni dostać informację o przejęciu zakładu pracy? Czy dublować ich akta osobowe zakładając nowe do fundacji, a stare zostawić w stowarzyszeniu?
Pozostało jeszcze 68% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Michał Culepa
Michał Culepa - prawnik, specjalista z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, wieloletni redaktor Serwisu Prawno-Pracowniczego, współpracownik merytoryczny największych wydawnictw prawniczych. Doświadczony trener i wykładowca. Autor licznych komentarzy i opracowań dotyczących m.in. zatrudnienia w jednostkach sektora finansów publicznych, instytucjach kultury, oświacie.