Wymóg aktualizacji danych w rejestrze biegłych rewidentów

Dodano: 20 stycznia 2023
Wymóg aktualizacji danych w rejestrze biegłych rewidentów

Biegli rewidenci, wpisani w rejestrze jako niewykonujący zawodu, w przypadku rozpoczęcia jego wykonywania, mają obowiązek zgłoszenia tej zmiany Krajowej Radzie Biegłych Rewidentów zgodnie z art. 17 ust. 2 ustawy z 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym.

Formularze aktualizujące informację biegli rewidenci mogą składać elektronicznie (logując się na profilu biegłego rewidenta). Wymagane jest sprawdzenie, czy wszystkie dane podlegające zgłoszeniu do rejestru biegłych rewidentów są aktualne.

W przypadku zmiany, obowiązuje wymóg zgłoszenia KRBR odpowiedniej aktualizacji w ciągu 30 dni od dnia jej zaistnienia, zgodnie z art. 17 ust. 9 ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym. W celu zgłoszenia zmian konieczne należy posłużyć się odpowiednim formularzem:

  • Zawiadomienie o podjęciu i formie wykonywania zawodu przez biegłego rewidenta –formularz R4,
  • Wniosek o zmianę danych adresu biegłego rewidenta – formularz R6.

Źródło:

www.pibr.org.pl

Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz