Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Koniec roku to czas, kiedy przedsiębiorcy oraz księgowi zaznajamiają się ze zmianami w przepisach, które tradycyjnie zaczną obowiązywać z początkiem roku następnego. Nie powinni jednak zapominać o ważnych terminach dotyczących ich rozliczeń z fiskusem oraz z ZUS, które upływają 31 grudnia br.
Z dniem 31 grudnia 2020 r. upływają ważne dla podatników i płatników składek terminy, dotyczące m.in. przekazywania informacji TPR o cenach transferowych, raportowania transgranicznych schematów MDR, a także formalności, których trzeba dopełnić, aby skorzystać z niektórych rozwiązań Tarczy antykryzysowej 6.0.
Podmioty powiązane, których rok podatkowy skończył się 31 grudnia 2019 r., muszą złożyć Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) informacje TPR do 31 grudnia 2020 r. W przypadku podatników PIT dokonuje się tego na formularzu TPR-P, natomiast podatnicy CIT korzystają z formularza TPR-C. Obligują je do tego odpowiednio przepisy art. 23 zf ust. 1 ustawy o PIT i art. 11t ust. 1 ustawy o CIT. .Przypomnijmy, że pierwotnie czas na realizację tego związku wspomniane podmioty miały do 30 września br., jednak ze względu na epidemię COVID-19, na podstawie Tarczy antykryzysowej 4.0 został on dla nich wydłużony do końca 2020 roku.
Natomiast w przypadku, gdy termin ten upływał w okresie od 1 października 2020 r. do 31 stycznia 2021 r. – przedłużono go o 3 miesiące.
Koniec roku to również ważna data dla promotorów, mających czas do 31 grudnia na ponowne złożenie raportów o schematach podatkowych transgranicznych, jeśli pierwsza czynność związana z ich wdrażaniem była dokonana między 26 czerwca 2018 roku a 30 czerwca 2020 roku. Przepisy nakładające obowiązek ponownego zaraportowania zgłoszonych już do Szefa KAS informacji o schematach transgranicznych – weszły w życie 1 lipca 2020 r. Wprowadziła je ustawa z 28 maja 2020 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o podatku od towarów i usług, ustawy o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami oraz niektórych innych ustaw. Przy czym w pierwszej kolejności obowiązek ten spoczywa na promotorze.
W przypadku zaś, gdy formalności w tym zakresie nie dopełnią ani promotor, ani korzystający, zostanie nim obciążony tzw. podmiot wspomagający (który będzie musiał się z niego wywiązać w terminie do 28 lutego 2021 r.).
Tarcza antykryzysowa 6.0. zakłada m.in. zwolnienie z opłacenia składek ZUS należnych za listopad 2020 r. – dla płatników działających pod określonymi kodami PKD. Wprawdzie wniosek w sprawie zwolnienia, o którym mowa, płatnik powinien przekazać do ZUS drogą elektroniczną do 31 stycznia 2021 r., jednak jak wynika z informacji opublikowanej 16 grudnia br. na stronie internetowej Zakładu – warunkiem przyznania zwolnienia jest przesłanie dokumentów rozliczeniowych za listopad 2020 roku w terminie do 31 grudnia 2020 r. (chyba że płatnik jest zwolniony z obowiązku ich składania).
Sprawdź też:
Na jakie wsparcie z ZUS można liczyć w związku z Tarczą 6.0 ?
Poznaj odpowiedzi Ministerstwa Finansów na najczęściej zadawane pytania dotyczące TPR
Od 1 stycznia 2021 r. nowy obowiązek w zakresie cen transferowych
Od 1 lipca 2020 r. zmiany dotyczące raportowania schematów podatkowych
Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.