Konsekwencje zmiany nazwy firmy

Jakub Rychlik

Autor: Jakub Rychlik

Dodano: 5 listopada 2022
Pytanie: Jakie są konsekwencje zmiany nazwy firmy jednoosobowej działalności gospodarczej? Jeśli firma ma podpisaną umowę B2B, natomiast w CEIDG doda nazwę krótką – to czy musi zmienić umowę? Czy wystawiając fakturę trzeba wstawić nowe, czy można zostać przy starych danych?
Odpowiedź:

Na fakturze można podawać zarówno nazwę pełną, jak i skróconą. Wybór należy do przedsiębiorcy. Nie ma konieczności aneksowania zawartej umowy B2B.

Treść powyższego przepisu nie nakazuje jakiej nazwy podatnik powinien używać, tj. pełnej czy skróconej. Tym samym oznacza, że to podatnik wystawiając fakturę ma prawo wybrać czy chce podawać swoją pełną nazwę czy też skróconą. Dotyczy to również nazwy kontrahenta (nabywcy).

W sytuacji, gdy przedsiębiorca będący osobą fizyczną zaktualizował swój wpis poprzez dodanie nazwy skróconej, to nie ma on obowiązku aneksowania zawartych dotychczas umów ze swoimi kontrahentami. Umowy te nadal są ważne. Nazwa przedsiębiorcy wskazana w umowie nadal jest prawidłowa.

Autor:

Jakub Rychlik, doradca podatkowy

Jakub Rychlik

Autor: Jakub Rychlik

Doradca podatkowy (nr wpisu 11549), prawnik (absolwent Wydziału Prawa i Administracji UW).
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz
Poradnia 48h

Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.