5 sposobów na reklamę i promocję firmy

Krzysztof Klimek

Autor: Krzysztof Klimek

Dodano: 26 marca 2015
pacownik korporacji

Niewątpliwe reklama i promocja jest jednym z ważniejszych procesów w przedsiębiorstwie. Niemniej jednak jest to proces kosztowny i trzeba, nie narażając jego efektywności, dążyć ograniczania tych kosztów.

Reklama i reprezentacja

Obecnie przepisy nie wyłączają już z kosztów wydatków na reklamę, pozostało jednak ograniczenie dla kosztów reprezentacji. Obecnie przez reprezentację rozumie się albo całokształt działań związanych  z wystawnością czy chęcią wywarcia dobrego wrażenia na kontrahentach, czy działanie w imieniu przedsiębiorstwa na zewnątrz. Trzeba więc dbać, by działalność promocyjna polegała raczej na reklamie, niż reprezentacji.

Limity zwolnień dla prezentów

Często promocja polega na wręczaniu klientom próbek czy prezentów. W takim przypadku warto pamiętać o zwolnieniach od podatku, które dla PIT dotyczą świadczeń do 200 zł, zaś dla VAT 100 zł (10 zł, jeśli nie jest prowadzona ewidencja obdarowanych).

Sponsoring

Istotą sponsoringu jest skojarzenie firmy czy marki, dzięki którym pozytywny obraz sponsorowanego przenosi się na sponsora. Znak, barwy, logo  sponsora najczęściej towarzyszy imprezom lub działalności sponsorowanych. Niewątpliwe służy budowaniu dobrego obrazu sponsora i lojalności wobec niego, jako, że posiada w swojej treści element dobroczynności, a z drugiej strony jest niedrogim sposobem dotarcia do docelowej, lokalnej grupy potencjalnych klientów. Podatkowo sponsoring rozlicza się zwykle jako zakup usługi reklamowej, niekiedy jako darowizny.

Finansowanie z Unii Europejskiej

Programy operacyjne zwykle zawierają również środki na promocje prowadzonych działań. Warto je dobrze wykorzystać, tak, by stanowiły reklamę nie tylko otrzymanej pomocy, ale i własnego przedsiębiorstwa.  Przykładowo środki takie były dostępne w ramach działania „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych” poddziałania 6.5.1 POIG dla promocji na rynkach Algierii, Brazylii, Kazachstanu, Kanady i Turcji.

Targi

Wiele instytucji, choć nie wspiera wprost reklamy i promocji przedsiębiorców, organizuje wspólne z nimi wyjazdy zagraniczne i uczestnictwo w targach. taka forma organizacyjne jest znacznie tańsza i łatwiejsza do przeprowadzenia niż samodzielny udział w targach, szczególnie zagranicznych. Takie akcje organizują regionalne Agencje Rozwoju Regionalnego czy Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Szczególnie godna polecenia jest oferta tego drugiego podmiotu, który wspiera zarówno zagraniczne inwestycje w Polsce, jak i Polskie za granicą.

Krzysztof Klimek

Autor: Krzysztof Klimek

Prawnik specjalizujący się w podatkach dochodowych, wieloletni pracownik administracji celnej i skarbowej, gdzie zajmował się egzekucją, postępowaniami karnoskarbowymi, ulgami i odpowiedzialnością podatkową. Obecnie współpracownik wielu znanych wydawnictw.
Słowa kluczowe:
promocjareklama
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz