Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Nawet gdy wartość części samochodowych przekracza koszt robocizny, to przyjmuje się, że w przypadkach napraw i serwisu samochodów mamy do czynienia z kompleksową usługą naprawy pojazdów. Zatem mimo że nowa ewidencja powinna zawierać m.in. oznaczenia dostawy pojazdów oraz części samochodowych (o kodach wyłącznie CN 8701-8708 oraz CN 8708 10), jak i oznaczenie „MPP” (tam, gdzie obowiązkowy split payment ma miejsce) – przy naprawach dochodzi zwykle do świadczenia kompleksowego, gdzie prym wiedzie usługa i to na usłudze zależy klientowi najbardziej.
Trzeba pamiętać, że w warsztacie samochodowym klient nie kupuje części samochodowych, są one tylko wykorzystywane przy naprawie. Za dość przydatną można uznać tu m.in. interpretację dyrektora KIS z 12 grudnia 2019 r., nr 0112-KDIL2-1.4012.451.2019.1.MK, zachowującą nadal aktualność.
Sprawdź też:
Kiedy stosować oznaczenie „TP” w nowym JPK_VAT
Oznaczenia „TP” w nowym JPK_VAT tylko po spełnieniu ustawowych warunków
Sprawdź, kiedy stosować oznaczenia „TP” w nowym pliku JPK_VAT
Wynika z niej, że:
Warto przypomnieć, że naprawa pojazdów samochodowych sama w sobie nie prowadzi też do utraty zwolnienia podmiotowego. Zwolnienia tego nie stosuje się do podatników dokonujących dostaw hurtowych i detalicznych części do pojazdów samochodowych (PKWiU 45.3), oraz części do motocykli (PKWiU 45.4). Tu również ma znaczenie argument, że czym innym jest usługa, czym innym samoistna dostawa towarów.
Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.