Rozliczenie reklamacji jakościowej eksportowanych towarów

Data publikacji:
/appFiles/site_1/images/autor/hYjmNpF01SrgzsD.jpeg

Tomasz Krywan

Doradca podatkowy, specjalista od podatku VAT
Poleć znajomemu
Pytanie:  Jesteśmy firmą handlową, zajmujemy się sprzedażą towarów zarówno na terenie UE, jak i poza nią. Sprzedaliśmy towar kontrahentowi spoza UE, wystawiając fakturę eksportową ze stawką 0%. Okazało się, że niektóre sztuki są uszkodzone. Szkoda była na tyle niska, że nie opłacało się kontrahentowi zwracać towaru. W ramach uzgodnień strony ustaliły, że wystawimy dokument zmniejszający ich należność. Czy w takiej sytuacji możemy wystawić fakturę korygującą jako reklamacje jakościowe ze stawką 0% i pomniejszając przy tym sprzedaż? Czy powinien być to dokument w formie note credit, a jej wartość zaliczyć do pozostałych kosztów operacyjnych? Czy powinniśmy tego typu korektę zgłosić urzędowi celnemu? Jak taką sytuację ująć w deklaracji VAT?

Uzyskaj pełen dostęp do Portalu FK!

Skorzystaj z ponad 40.500 na bieżąco aktualizowanych porad od 70 ekspertów

Ponadto zapewnisz sobie dostęp do:

  • poradni portalu FK – 70 ekspertów czeka na Twoje pytania
  • narzędzi księgowych i kadrowych
  • na bieżąco aktualizowanych informacje o zmianach w prawie (24h/dobę)

Zyskaj pełny dostęp

Masz już dostęp?

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

       
           

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu

               PayU »
   9.00 zł netto
   SMS »
   10.00 zł netto
       
   
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz

Najnowsze porady

Przetestuj Portal FK przez 7 dni za DARMO - otrzymasz dostęp do wszystkich treści Załóż konto testowe

x
wiper-pixel