Rozliczenie przez zakład budżetowy kosztów utrzymania cmentarza

Katarzyna Trzpioła

Autor: Katarzyna Trzpioła

Dodano: 15 kwietnia 2011
Pytanie:  Jesteśmy zakładem budżetowym podległym Urzędowi Miasta i Gminy w Międzyborzu. Jesteśmy utworzeni do realizacji zadań własnych gminy - wyodrębnioną jednostką organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, która samodzielnie wykonuje powierzone jej zadania statutowe.
Na podstawie art. 248 ust. 1 ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) gmina przyznała nam dotację na niżej wymienione działy, tj. utrzymanie porządku na cmentarzach komunalnych, segregację odpadów komunalnych, oczyszczanie miasta i wsi, utrzymanie zieleni w mieście i gminie, utrzymanie szaletu miejskiego. Do 2010 r. na te działalności były wystawiane faktury za pracę wykonywaną w tych działach, odzwierciedlające nasze faktycznie poniesione koszty. Od stycznia 2011 r. mamy przekazywaną 1/12 rocznej dotacji na te działy.
Mamy problem z rozliczeniem kosztów na utrzymanie cmentarza. Nasze koszty utrzymania cmentarza to: koszenie trawy, zgrabianie alejek, utrzymanie krzewów i drzew; natomiast zużycie wody na cmentarzach to dla nas koszt i dochód wodociągu. Podobnie jest z wywozem nieczystości stałych (śmieci). Dla gminy te wszystkie koszty są kosztami utrzymania cmentarza. Jak i na kogo powinny być wystawione faktury?
Podobna sytuacja jest z segregacją odpadów komunalnych. Do tej pory wystawialiśmy fakturę za faktyczną pracę pracownika i sprzętu, a obecnie nie wiemy jak rozliczać koszty segregacji. Czy wystawiać faktury i na kogo?
Analogiczna sytuacja jest z pozostałymi działami, na które otrzymaliśmy dotację.

Pozostało jeszcze 82% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad z zakresu podatków dochodowych, VAT, rachunkowości, ZUS oraz prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatorów, wzorów dokumentów, formularzy, szkoleń i porad wideo

Jeśli posiadasz konto - zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Nie pamiętam hasła »
Jeśli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
PayU » 49.90 zł netto (61.38 zł brutto)
Katarzyna Trzpioła

Autor: Katarzyna Trzpioła

Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, praktyk, wieloletni szkoleniowiec i dydaktyk, autorka wielu publikacji z zakresu rachunkowości finansowej podatkowej, MSSF i rachunkowości zarządczej. Współpracuje z następującymi redakcjami: Portal FK, Rachunkowości i Podatki dla praktyków, Nowe Standardy Sprawozdawczości
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz