wykonanie usługi

Jak prawidłowo określić moment wykonania usługi?

Pytanie: Nasza spółka, jako zleceniodawca, podpisała umowę z firmą szkoleniową (zleceniobiorca) dotyczącą kierowania osób na szkolenie wykonywane przez zleceniobiorcę. Z tego tytułu zleceniobiorca uzgodnił, że będzie płacił zleceniodawcy prowizję wynikającą z przeprowadzonych szkoleń na podstawie wystawionej przez zleceniobiorcę faktury. Zapisy umowy dodatkowo zastrzegają następujące kwestie:
(…) § 3.1. Zleceniobiorca wypłaci Zleceniodawcy na podstawie faktury VAT wynagrodzenie prowizyjne w wysokości stanowiącej różnicę pomiędzy wynagrodzeniem, jakie pobierze od osób szkolących się, a wynagrodzeniem Zleceniobiorcy określonym w Załączniku nr 2. Wymieniona różnica jest kwotą brutto i zawiera obowiązującą stawkę VAT.
2. Zleceniobiorca zobowiązuje się do obliczenia wynagrodzenia prowizyjnego i przekazania Zleceniodawcy informacji o jego wysokości raz w miesiącu kalendarzowym do dnia 5. każdego miesiąca następującego po miesiącu rozliczeniowym w celu wystawienia faktury VAT.
3. Miesięcznemu rozliczeniu prowizji Zleceniodawcy podlegają zlecenia, za które na konto Zleceniobiorcy wpłynęła płatność od osób uczestniczących w szkoleniu w danym miesiącu kalendarzowym.
4. Faktura VAT będzie wystawiana przez Zleceniodawcę raz w miesiącu kalendarzowym do dnia 10. każdego miesiąca następującego po miesiącu rozliczeniowym pod warunkiem otrzymania od Zleceniobiorcy informacji o wysokości wynagrodzenia prowizyjnego do dnia 5. każdego miesiąca następującego po miesiącu rozliczeniowym.

Który moment należy uznać za moment wykonania usługi i kiedy należy wystawić fakturę VAT? Czy moment faktycznego wykonania usług szkoleniowych, czy też moment przekazania raportu będącego podstawą wystawienia faktury VAT zgodnie z umową cywilnoprawną?