Z analiz wśród spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych wynika, że ich wartości niematerialne stanowią około 67% wartości rynkowej kapitalizacji. Co więcej, wartość kapitału ludzkiego ma pozytywny wpływ na ryzyko firmy mierzone współczynnikiem beta. Zatem nasi pracownicy stanowią ważną wartość firmy, wpierają ją i to dzięki nim firma może się rozwijać. Dlatego cenną umiejętnością jest wycena kapitału intelektualnego, ale zanim do tego przejdziemy warto poznać podstawy.
Klienci stanowią dla każdej firmy jeden z ważniejszych zasobów aktywów niematerialnych czy też składników tzw. kapitału intelektualnego. Podobnie jak marka czy reputacja są szczególnie istotnymi aktywami w warunkach realizacji przez przedsiębiorstwo strategii przetrwania, np. w okresie kryzysu gospodarczego, takiego jakiego doświadczamy obecnie na świecie. Zauważ, że to przecież jedynie klienci stanowią źródło przychodów i dochodów firmy, kształtują popyt na produkty firmy i zapewniaj ą osiąganie bieżących wpływów gotówki, które umożliwiają pokrycie obecnych wydatków oraz spłatę zobowiązań. Z tekstu poświęconego zagadnieniu wyceny kapitału klientów firmy i wartości relacji z nimi dowiesz się m.in.:
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip