wolne stanowiska pracy w służbie cywilnej

Pracownikowi działu księgowości odmówiono brania udziału w drugim etapie rekrutacji

Pytanie: Pracownik księgowości (księgowy) złożył aplikację na stanowisko głównego Księgowego w firmie w której jest zatrudniony. Odesłano mu jego dokumenty i napisano, że jego kandydatura nie będzie brana pod uwagę w dalszym etapie rekrutacji i podano następujące powody:
  1. nie udokumentowanie 3 letniej praktyki w księgowości (pracownik pracuje w danej firmie ponad 3 lata na stanowisku księgowego, ostatnio na stanowisku p.o. głównego księgowego, a także w danych osobowych ma zaświadczenie, że wcześniej pracował w innej firmie 7 lat w dziale księgowości),
  2. oświadczenie nie spełniające wymogu ustawowego (zamiast: „Oświadczenia o braku prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe, o niekaralności zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych” pracownik napisał: „Oświadczam, że korzystam z pełni praw publicznych i nie byłem karany za przestępstwo popełnione umyślnie. Oświadczam, że nie byłam karana za przestępstwo skarbowe popełnione umyślnie") 
Czy pracownik ma możliwość odwołania się od decyzji o nie zakwalifikowaniu go do dalszego procesu rekrutacji? Czy może wystąpić o możliwość uzupełnienia swojej aplikacji? Jeśli tak to na co ma się powołać i w jakim terminie? Nabór dotyczył jednostki budżetowej sektora finansów publicznych. Nie jest to jednostka samorządowa, tylko rządowa - konkretnie administracja zespolona przy urzędzie wojewódzkim.