W aplikacji mobilnej mTAX FREE PL można utworzyć Unikalny Numer (UN) dokumentu tożsamości podróżnego, z którego można korzystać podczas zakupów. Ponadto, m.in. w granicznych oddziałach celnych umieszczone zostały kody QR, które ułatwią podróżnym sprawdzenie statusu dokumentu TAX FREE.
Ministerstwo Finansów wprowadziło nowe udogodnienie dla podróżnych, którzy korzystają z TAX FREE. W aplikacji mobilnej mTAX FREE PL można utworzyć Unikalny Numer (UN) dokumentu tożsamości podróżnego, z którego można korzystać podczas zakupów. Ponadto, m.in. w granicznych oddziałach celnych umieszczone zostały kody QR, które ułatwią podróżnym sprawdzenie statusu dokumentu TAX FREE.
Aplikacja mobilna mTAX FREE PL jest kolejnym ułatwieniem w obsłudze dokumentów TAX FREE. Dzięki tej aplikacji podróżni mogą zarządzać własnymi dokumentami na swoim smartfonie w dowolnym czasie. Od 1 lutego 2023 r. wszystkie dokumenty TAX FREE wystawione w Polsce są dostępne w aplikacji mobilnej.
Od 1 stycznia 2022 r. nastąpiły duże zmiany w systemie TAX FREE dla podróżnych i przedsiębiorców. Osoby sprzedające w systemie zwrotu VAT podróżnym wystawiać będą dokumenty TAX FREE w formie elektronicznej. Oznacza to nie tylko skrócenie czasu obsługi, ale także szereg ułatwień m.in. w rozliczeniach transakcji.
1 stycznia 2022 r. nastąpiły duże zmiany w systemie TAX FREE dla podróżnych i przedsiębiorców. Osoby sprzedające w systemie zwrotu VAT podróżnym wystawiać będą dokumenty TAX FREE w formie elektronicznej. Oznacza to nie tylko skrócenie czasu obsługi, ale także szereg ułatwień m.in. w rozliczeniach transakcji.
Od 1 stycznia 2022 r. wprowadza się zmiany w zakresie systemu zwrotu VAT podróżnym (TAX FREE) polegające na wprowadzeniu elektronicznego obiegu dokumentów TAX FREE oraz elektronicznego potwierdzania wywozu towarów oraz wprowadzeniu dla sprzedawców dokonujących dostaw towarów podróżnym obowiązku stosowania kas rejestrujących online.
Mniej niż dwa miesiące zostały przedsiębiorcom, którzy po 1 stycznia 2022 r. będą chcieli sprzedawać w systemie TAX FREE, na rejestrację w nowym systemie opartym na elektronicznej obsłudze dokumentów.
Według danych resortu finansów, 350 przedsiębiorców zarejestrowało się do tej pory w Tax Free. Dzięki temu nadal będą mogli sprzedawać swoje produkty w tym systemie po 1 stycznia 2022 r. czyli po zmianie obsługi dokumentów na formę elektroniczną.
Przedsiębiorcy, którzy od 1 stycznia 2022 r. chcą sprzedawać w systemie TAX FREE, mogą się już rejestrować na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC). Ponadto od lipca przedsiębiorcy będą mieć możliwość dostosowania działalności w zakresie TAX FREE do zmian, które wejdą w życie od 1 stycznia 2022 r.
Firmy, które będą sprzedawać w systemie TAX FREE, mogą się już rejestrować na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC). Ponadto od lipca przedsiębiorcy będą mieć możliwość dostosowania działalności w zakresie TAX FREE do zmian, które wejdą w życie od 1 stycznia 2022 r.
Od 1 lipca 2021 roku na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC) mogą się rejestrować firmy, które będą sprzedawać w systemie TAX FREE, po zmianie obsługi dokumentów na formę elektroniczną. Ponadto od lipca przedsiębiorcy będą mieć możliwość dostosowania działalności w zakresie TAX FREE do zmian, które wejdą w życie od 1 stycznia 2022 r.
Ułatwienia dla przedsiębiorców i dla podróżnych, wszystkie informacje w jednym miejscu, równe szanse na rynku, wygoda i oszczędność czasu – to główne korzyści nowego TAX FREE, który zacznie działać od 1 stycznia 2022 r.
Wśród projektowanych przepisów, które mają usprawnić procedury, znieść zbędne obciążenia biurokratyczne oraz wprowadzić rozwiązania mające przyczynić się do poprawy warunków prowadzenia biznesu w Polsce – są także dotyczące VAT.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip