Od 4 maja przedsiębiorcy z określonych branż będą mogli wystąpić o zwolnienie z opłacania składek za marzec i kwiecień 2021 r. Pojawi się też możliwość pięciokrotnego otrzymania świadczenia postojowego dla przedsiębiorców ze wskazanych branż.
Zwolnienie ze składek ZUS, dofinansowanie wynagrodzeń pracowników na trzy miesiące, świadczenia postojowe oraz dotacje dla mikro i małych przedsiębiorców przewiduje nowelizacja rozporządzenia przyjęta w przez Radę Ministrów. Do firm trafi wsparcie w wysokości 10 mld zł, które będzie wypłacone za marzec i kwiecień.
Pytanie: Czy spółka z o.o., która otrzymała w ramach tarczy COVID-19 pożyczkę z powiatowego urzędu pracy w wysokości 5.000 zł, w momencie, w którym uzyska umorzenie, powinna tę kwotę opodatkować? Czy zaksięgować jako przychód wyłączony z opodatkowania?
Polski Fundusz Rozwoju (PFR) poinformował, że proces umarzania subwencji udzielonych w ramach tarczy finansowej PFR 1.0 rozpocznie się po 29 kwietnia 2021 r.
Firma o PKD – poprawa kondycji fizycznej otrzymała dwukrotnie z tarczy 7.0. postojowe w wysokości 2.080 zł. Czy ta pomoc w związku z pandemią jest przychodem? Czy trzeba ją ująć w PKPiR? Firma się rozlicza na zasadach ogólnych.
Zleceniobiorca, który zawarł umowę do 31 marca 2021 r. i jej przedmiot związany jest z działalnością twórczą, artystyczną oraz w zakresie architektury może złożyć wniosek o zwolnienie zleceniodawcy z obowiązku naliczania za niego składek. Wniosek RZN musi trafić do ZUS przez Platformę Usług Elektronicznych w ciągu 7 dni od zwarcia umowy.
Tarcza 8.0 przedłuża i poszerza obowiązywanie niektórych form wsparcia dla wybranych branż. Przedsiębiorcy będą mogli skorzystać m.in. ze zwolnienia z opłacania składek na ubezpieczenia społeczne czy świadczenia postojowego lub ponownego świadczenia postojowego, niezależnie od otrzymania tego rodzaju pomocy w przeszłości. Z pomocy będą mogły skorzystać także firmy, które wykażą spadek przychodów w stosunku do września 2020 roku.
Sytuacja przedsiębiorstw związana z pandemią COVID-19 wymaga wdrożenia wielu rozwiązań, które pomogą w przetrwaniu ciężkiego dla wielu podmiotów gospodarczych okresu. Rządowy program tarczy antykryzysowej, który obecnie obowiązuje już w kolejnej odsłonie, wprowadza liczne ułatwienia i ulgi. Czy są one wystarczające, aby wszystkie przedsiębiorstwa przetrwały pandemię – to kwestia dyskusyjna. Nie podlega jednak wątpliwości, że z dostępnych ułatwień warto skorzystać.
Na podstawie tarcz antykryzysowych i tarczy finansowej PFR przedsiębiorcy zyskali określone formy pomocy. Sprawdź, jak rozliczyć otrzymane wsparcie.
Rząd w ramach Tarczy 8.0 zdecydował o przedłużeniu i poszerzeniu obowiązywania niektórych form wsparcia, które przewiduje tarcza branżowa. Przedsiębiorcy będą mogli skorzystać m.in. ze zwolnienia z opłacania składek na ubezpieczenia społeczne, czy świadczenia postojowego lub ponownego świadczenia postojowego, niezależnie od otrzymania tego rodzaju pomocy w przeszłości. Z pomocy będą mogły skorzystać także firmy, które wykażą spadek przychodów w stosunku do września 2020 roku.
Przedsiębiorcy z określonych branż mogą wystąpić o zwolnienie z opłacania składek za luty 2021 roku. Będą też mogli skorzystać ze świadczenia postojowego maksymalnie trzykrotnie.
Tylko do 28 lutego br. przedsiębiorcy poszkodowani przez pandemię COVID-19 mają czas na złożenie wniosku o dodatkowe środki finansowe w ramach Tarczy Finansowej 2.0. To samo dotyczy firm zainteresowanych zwolnieniem z obowiązku opłacania składek ZUS za styczeń 2021 roku albo za grudzień 2020 r. i styczeń 2021 r., które muszą dostarczyć w tym terminie dokumenty rozliczeniowe.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip