PYTANIE: Nasza spółka oferuje pracownikom benefity. Pracownik pokrywa koszty w 40%, a pracodawca w 60%. Nie prowadzimy ZFŚS (mamy 37 pracowników). Pracodawca opłaca benefity ze swoich środków obrotowych. Proszę o informację,czy pracownik musi opłacać z tego tytułu ZUS i podatek? Czy ewentualny zapis w regulaminie pracy zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 26 rozporządzenia zwolniłby pracowników ze składek ZUS?
To oczywiste, że nie wszystkie poczynania przedsiębiorcy przynoszą dochód. Czasami notowana jest strata w środkach obrotowych, która może powstać przykładowo w wyniku likwidacji przeterminowanych towarów. Czy wydatki na zniszczone towary mogą zostać uznane za koszty uzyskania przychodów? Jak rozliczyć kosztowo taką stratę?
Sposób rozliczenia dopłaty do wakacji zależy m.in. od źródła finansowania. Jeśli są nim środki obrotowe, zalicza się je do kosztów uzyskania przychodu klienta.
Wakacyjne wsparcie ze strony zakładów pracy najczęściej ma postać dofinansowania do wypoczynku realizowanego przez pracowników oraz członków ich rodzin we własnym zakresie, w tym popularnych „wczasów pod gruszą”. Źródłem wspomnianego dofinansowania mogą być nie tylko środki pieniężne zgromadzone w ramach zakładowego funduszu świadczeń socjalnych (dalej: ZFŚS), ale również m.in. środki obrotowe pracodawcy.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip