W praktyce gospodarczej bardzo często zacierają się granice między reklamą a reprezentacją. Naczelny Sąd Administracyjny zajął stanowisko w sprawie kwalifikowania kosztów poniesionych na gadżety z logo innych firm. Sprawdź, czy zdaniem NSA należy je traktować jak koszty reprezentacji, czy można jako koszty reklamy, a wobec tego czy możliwe jest zaliczenie ich do kosztów podatkowych. Zapoznaj się również z komentarzem naszego eksperta w tej sprawie.
Załóżmy, że Twoja firma właśnie planuje akcję promocyjną, której celem jest zwiększenie sprzedaży oraz zysków. Jednak nie masz pewności, czy będzie ona rzeczywiście dla Twojej firmy opłacalna. Przeczytaj ten artykuł i sprawdź, jak możesz zastosować metodę kontroli Profits & Looses (P&L), która jest z powodzeniem stosowana w międzynarodowych korporacjach.
Pytanie: Jak powinnam zakwalifikować wydatki na zakup dyplomów dla klientów i czy można odliczyć od nich VAT? Firma, którą rozliczam, zajmuje się sprzedażą sprzętu elektronicznego i telewizji przemysłowej. Dyplomy, o których mowa w pytaniu, zostały przekazane dla najlepszych klientów naszej firmy (w ramach podziękowania za współpracę). Wartość ich wynosi 81,98 zł netto, 100,02 zł brutto.
Pytanie: Spółdzielnia, której jestem księgową, zajmuje się produkcją opakowań tekturowych. Dysponujemy pomieszczeniami, które zamierzamy oddać w najem. Czy ogłoszenie w gazecie w sprawie wynajmu pomieszczeń można zaliczyć do kosztów reklamy?
Pytanie: Jak ująć w księgach rachunkowych fakturę dotyczącą kosztów reprezentacji w 2007 r.? - pyta księgowa z Rzeszowa.
Pytanie: Czy noclegi i diety pracowników wyjeżdżających na zagraniczne targi, gdzie firma wystawia swoje produkty, obciążają koszty reprezentacji i reklamy limitowanej? Czy są to koszty podróży służbowej?
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip