Podatnik prowadzący jednoosobową działalność (dwa sklepy spożywcze) sprzedał zorganizowaną część przedsiębiorstwa (jeden sklep) na podstawie umowy kupna sprzedaży (wyposażenie wraz z towarami handlowym) wycenioną na 200.000 zł za kwotę 250.000 zł. Kupujący opłaci 2% PCC. Czy sprzedający powinien wpisać kwotę 250.000 zł w księgę przychodów i rozchodów jako przychód?
Przy dziedziczeniu majątku firmy spadkobiercy są narażeni na wiele problemów związanych z wygaśnięciem umów z kontrahentami, pracownikami czy firmami leasingowymi. Często decydują one o braku możliwości reaktywacji przedsiębiorstwa. To się ma jednak zmienić i warto o tym poinformować klienta, może to bowiem wpłynąć na wybór formy prowadzonej przez niego działalności. Poniżej znajdziesz informacje o zmianach i ich praktycznych skutkach.
Podatnik, którego przychody z prowadzonej działalności zarobkowej nie przekraczają w danym miesiącu limitu 1.050 zł, nie musi jej oficjalnie rejestrować
Ministerstwo Finansów przyznało w odpowiedzi na interpelację poselską, że istnieje grupa podatników, którym obowiązujący od 1 lipca 2018 r. mechanizm podzielonej płatności w VAT może pogorszyć płynność finansową.
W każdej działalności powinien istnieć niezawodny i wiarygodny system informacyjno-decyzyjny, ponieważ trafne decyzje uda się podejmować tylko w sytuacji wykorzystania pełnej, aktualnej i wiarygodnej informacji. Z tego artykułu dowiesz się: jakie narzędzia informatyczne możesz wykorzystać do skutecznego raportowania, czym różnią się potrzeby małych i dużych firm w stosunku do systemu raportowania i analiz, jak w praktyce wdrożyć system raportowania oraz jakie koszty możesz przypisać wdrożeniu i wykorzystywaniu systemu raportowania.
Usuwanie barier, tworzenie przyjaznego środowiska dla przedsiębiorców oraz działania podnoszące ich innowacyjność i konkurencyjność to główne cele przyjętego wczoraj przez Rząd „Program Rozwoju Przedsiębiorstw do 2020 roku”.
Proces sprzedaży firmy jest procesem trudnym i wymaga gruntownej analizy opłacalności takiego przedsięwzięcia oraz dużego zaangażowania w celu uzyskania najwyższej ceny i korzystnych warunków. Niemniej jednak w wielu przypadkach jest to lepsze rozwiązanie niż dalsze prowadzenie działalności we własnym zakresie. Dlatego warto zawsze brać pod uwagę taką możliwość. W tym artykule piszemy:
Wyceny przedsiębiorstwa dokonujemy zawsze wtedy, gdy chcemy daną firmę kupić lub sprzedać. Określenie wartości spółki pomaga ustalić jej cenę, którą możemy zaoferować lub której możemy oczekiwać. Nie tylko w takich przypadkach dokonujemy wyceny przedsiębiorstwa, ta bowiem potrzebna jest także wtedy, gdy chcemy pozyskać dodatkowy kapitał na nasze inwestycje, np. zaciągnąć kredyt bankowy itp. Ponadto wyceny dokonujemy, gdy chcemy ubezpieczyć majątek firmy, określić wartość udziałów wspólników lub dokonać restrukturyzacji. Niejednokrotnie w naszym poradniku prezentowaliśmy Państwu metody, z których korzysta się przy zamierzeniu wyceny wartości przedsiębiorstwa. Nikt jednak już od dawna nie wykonuje obliczeń na kartce papieru, dlatego podpowiemy Państwu, z jakich dostępnych na rynku programów i aplikacji można skorzystać przy robieniu takiej wyceny. Powiemy:
Roczny budżet przedsiębiorstwa, uwzględniający przyjęte i zatwierdzone cele jego działalności, to zespół budżetów dotyczących wszystkich obszarów i funkcji firmy. Budżet ten przedstawia planowane wyniki zawarte w budżetach cząstkowych podmiotów danej jednostki. Składa się z budżetów operacyjnych i budżetów finansowych. Prawidłowe opracowanie rocznego budżetu działalności przedsiębiorstwa wymaga sprecyzowania podstawowych zasad sporządzania poszczególnych budżetów cząstkowych wchodzących w skład budżetu głównego (wiodącego). W tym artykule powiemy:
Kontynuujemy cykl poświęcony scoringowym modelom prognozowania perspektyw funkcjonowania przedsiębiorstw. Przekonajmy się, które z modeli scoringowych warto zastosować ze względu na najwyższy współczynnik trafności szacowania upadłości. Z artykułu dowiemy się między innymi:
Zarządzanie przez wartość, rozumiane jako dążenie do zwiększania wartości bieżącej wolnych przepływów pieniężnych dla właścicieli, coraz częściej uznawane jest za najważniejszy cel przedsiębiorstwa.
Przedsiębiorstwo, chcąc wykorzystać pojawiające się szanse rynkowe, musi czasem korzystać z różnych form finansowania. Czasem opłaca się wziąć kredyt długoterminowy, niekiedy obrotowy, a jeśli jest spółką akcyjną – pozyskać dodatkowe finansowanie przez giełdę. Może także korzystać z formy finansowania, jaką jest leasingu. Ten artykuł w formie studium przypadku pokazuje praktyczny aspekt tego rodzaju finansowania. Dowiemy się z niego m.in.:
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip