Podczas szkolenia ekspert przedstawił aktualne przepisy, orzecznictwo sądowe, interpretacje organów podatkowych oraz rozbieżności w stosowaniu przepisów dotyczących podróży służbowych przez organy podatkowe, sądy i podatników. Podczas szkolenia zostały ponadto omówione zasady odbywania podróży służbowych, ale również skutki podatkowe i składkowe. Dowiesz się, jakie są konsekwencje wykorzystywania przez pracowników samochodów prywatnych do celów służbowych oraz służbowych na potrzeby prywatne.
Po obejrzeniu szkolenia dowiesz się:
Upewnisz się:
Pracownicy organizacji pozarządowych oraz wolontariusze realizujący projekty tych organizacji często wyjeżdżają poza stałe miejsce pracy. W przypadku pracowników takie wyjazdy można określać jako podróże służbowe, natomiast w przypadku osób niebędących pracownikami są po prostu podróżami. Ważny jest ich związek z prowadzoną przez organizację non profit działalnością. Aby prawidłowo rozliczyć koszty takich podróży, należy uwzględnić regulacje prawa pracy i przepisy w zakresie podatku dochodowego.
Pracownikowi, który nocuje w hotelu, gdzie zapewnione jest też śniadanie, należy obniżyć dietę zgodnie z rozporządzeniem w sprawie podróży służbowych. Dotyczy to też sytuacji, gdy podwładny nie skorzystał z wyżywienia.
W przypadku, gdy pracownik korzysta z usługi hotelarskiej, w ramach której zapewniono wyżywienie, należy zmniejszyć wartość diety o wskazaną przepisami wartość bezpłatnego wyżywienia w postaci śniadania – potwierdził organ podatkowy.
Podwładny, który w delegację pojedzie prywatnym samochodem ma prawo ubiegać się o zwrot kosztów związanych z takim wyjazdem. Może to dotyczyć zarówno diety, jak i - kilometrówki.
W jakich sytuacjach pracodawca ma obowiązek zrefundowania poniesionych wydatków oraz na jakie kwoty może liczyć podwładny, wyjaśnia ekspert, Kamil Jabłoński, aplikant radcowski w TGC Corporate Lawyers.
Jeśli w czasie podróży służbowej (liczonej od momentu wyjazdu do powrotu) pracownik samorządowy nie pełnił czynności służbowych w określonych godzinach, okresu tego nie należy uwzględniać przy rozliczeniu delegacji – tak wynika z opinii regionalnej izby obrachunkowej w Szczecinie.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip