odliczanie vat

Zarządzanie nieruchomością w porozumieniu z drugim współwłaścicielem a odliczanie VAT

Pytanie:  Jesteśmy jednostką budżetową zajmującą się zarządzaniem nieruchomościami. Posiadamy w swoim zasobie nieruchomość, w której mamy udział w 50% z innym współwłaścicielem, nad którym sprawujemy zarząd.
W ramach tych czynności podejmujemy działania związane ze stroną eksploatacyjną (zapewniamy dostawę mediów: energii, wody ścieki itp.) techniczną, przeglądy, naprawy, konserwacja, itp. Zawarliśmy porozumieniem, w którym uzgodniliśmy, że będziemy pobierać wszystkie pożytki z nieruchomości przypadające jej współwłaścicielom od lokatorów i pokrywać z nich wszystkie wydatki związane z utrzymaniem nieruchomości.
Po zakończeniu roku rozliczamy uzyskane dochody i poniesione koszty, ewentualną nadwyżkę przekazujemy na konto drugiego współwłaściciela. Jednostka wystawia faktury sprzedaży z tyt. wynajmu dla lokali użytkowych na całość i z tego tytułu odprowadza VAT należny pomniejszony o VAT naliczony z faktur zakupu z tyt. poniesionych kosztów eksploatacyjnych (woda, energii, ścieki).
Faktury sprzedaży wystawiamy jedynie w swoim imieniu na całość nieruchomości, ale z tego tyt. również się rozliczamy z US, odliczając faktury kosztowe na dostawę mediów i nie dokonując ich odsprzedaży. Wychodzimy z założenia, że jednostka świadczy usługi i ma prawo do wystawiania faktur w swoim imieniu i naliczania czynszów lokatorów. Czy stanowisko nasze jest słuszne?