31 grudnia 2021 roku Ministerstwo Finansów przestanie udostępniać aplikację e-Deklaracje Desktop. Użytkownicy, którzy chcą zachować deklaracje wysłane przez aplikację, mogą je zapisać jako pliki PDF. Po 1 stycznia 2022 r. nadal będzie można wysyłać przez bramkę e-Deklaracje formularze interaktywne z wykorzystaniem wtyczki (plug-in).
Resort finansów przygotował nowe rozporządzenie dotycząc sposobu przesyłania deklaracji i podań oraz rodzajów podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone. Na zmianach skorzystają notariusze będący płatnikami PCC oraz podatku od spadków i darowizn, zobligowani do przekazywania fiskusowi deklaracji w zakresie tych podatków.
Pracodawca może przekazać pracownikowi imienne informacje za pomocą poczty elektronicznej. Musi być jednak zachowany wzór PIT-11 i powinna ona zawierać wszystkie niezbędne elementy, w tym podpis elektroniczny lub tradycyjny.
Pracodawcy, którzy chcą wysyłać informacje PIT-11 drogą elektroniczną, powinni najpierw wystąpić do Ministra Finansów z wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej.
Rozszerzenie zakresu deklaracji dla podatników podatku VAT, które można przesyłać drogą elektroniczną od 1 października 2012 r. - przewiduje przygotowany przez MF projekt zmian w rozporządzeniu w sprawie sposobu przesyłania deklaracji i podań oraz rodzajów podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip