Zadania w zakresie przebudowy drogi gminnej mogą być dofinansowywane przez osoby prywatne. Gmina może zatem przyjąć środki od przedsiębiorcy i przeznaczyć je na realizację tego typu inwestycji.
Jeżeli koszty wynagrodzeń związane są bezpośrednio z realizacją inwestycji realizowanej przez samorząd oraz zostały ujęte w kosztorysie inwestycyjnym, można je klasyfikować w paragrafie „605 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych".
Upewnij się, czy podatnik zaliczy do kosztów podatkowych karę umowną z tytułu nieterminowego wykonania robót.
Sprawdź, czy wydatki poniesione na drogę dojazdową prowadzącą do realizowanej inwestycji stanowią pośrednie koszty uzyskania przychodu. Więcej w komentarzu eksperta.
Generalną zasadą jest uznawanie świadczenia usług za odrębne i niezależne, a dopiero odstępstwem od niej jest opodatkowanie usługi jako usługi mającej charakter kompleksowy. To wnioski z wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego (sygn. akt I FSK 614/13).
Spółka występując z wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej, wskazała, że złożyła ofertę gminie w postępowaniu dotyczącym realizacji przedsięwzięcia związanego z wybudowaniem oraz eksploatacją na terenie gminy drogi publicznej. Wypłata wynagrodzenia z tytułu realizacji umowy następuje z dołu za każdy kolejny kwartał okresu eksploatacji drogi, począwszy od rozpoczęcia okresu eksploatacji całej drogi.
W związku z tym spółka spytała fiskusa, czy obowiązek podatkowy w VAT w odniesieniu do wieloletnich rozliczeń z gminą z tytułu wybudowania i eksploatacji drogi będzie powstawał na zasadach ogólnych określonych w art. 19 ust. 1, ust. 4 oraz ust. 5 o VAT (w brzmieniu obowiązującym do końca 2013 r. – przyp. red.), tj. w momencie każdorazowego wystawiania faktury VAT z tytułu opłaty za dostępność w okresie eksploatacji drogi?
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip