Wyceniając firmę, z pewnością nieraz mieliśmy kłopot jak właściwie oszacować kapitał ludzki, strukturalny i relacyjny przedsiębiorstwa. Nasi pracownicy przecież stanowią wartość firmy, wspierają ją i to dzięki nim spółka może się rozwijać. W tym artykule omówimy metody pomiaru kapitału intelektualnego oparte na zwrocie z aktywów niematerialnych: VAIC, CIV oraz KCE.
Klienci stanowią dla każdej firmy jeden z ważniejszych zasobów aktywów niematerialnych czy też składników tzw. kapitału intelektualnego. Podobnie jak marka czy reputacja są szczególnie istotnymi aktywami w warunkach realizacji przez przedsiębiorstwo strategii przetrwania, np. w okresie kryzysu gospodarczego, takiego jakiego doświadczamy obecnie na świecie. Zauważ, że to przecież jedynie klienci stanowią źródło przychodów i dochodów firmy, kształtują popyt na produkty firmy i zapewniaj ą osiąganie bieżących wpływów gotówki, które umożliwiają pokrycie obecnych wydatków oraz spłatę zobowiązań. Z tekstu poświęconego zagadnieniu wyceny kapitału klientów firmy i wartości relacji z nimi dowiesz się m.in.:
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip