Autor: Beata Pawłowska
Dodano: 6 października 2010
Pytanie:
Przedsiębiorca zatrudnia pracowników będących obywatelami polskimi i zagranicznymi z poza terytorium Unii Europejskiej. Składki ZUS odprowadzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami. Umowy o pracę zawierane są na czas określony. Po wygaśnięciu umowy pracownicy wyjeżdżają do swojego kraju i już tu nie wracają. W związku z tym zwracam się z następującym pytaniem jak obowiązujące przepisy regulują następujące kwestie: pracownik opuszcza terytorium Polski, a zatem nie będzie korzystał z funduszu emerytalnego i rentowego. Czy należy się pracownikowi zwrot zapłaconych składek potrąconych z wynagrodzenia oraz pracodawcy w części przez niego zapłaconych?
Pozostało jeszcze 76 % treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Zobacz, jak PortalFK.pl pomoże Ci wykonywać swoją pracę bezbłędnie i zawsze na czas:
- Znajdziesz rozwiązania przeszukując nasze 40 000 artykułów na temat problemów zgłaszanych przez innych księgowych.
- Będziesz w stanie szkolić siebie i innych księgowych za pomocą ponad 60 Szkoleń Video oraz Warsztatów na żywo.
- Oszczędzisz swój czas poświęcany na księgowanie dzięki narzędziom: ponad 600 wzorów dokumentów, deklaracji
i formularzy, 350 aktów prawnych, 1300 interpretacji i 50 kalkulatorów i oczywiście aktualne wskaźniki i stawki.
Przetestuj Portal FK przez 24 godziny »
Jeśli masz już dostęp do Portalu FK, zaloguj się »