Pytanie:
Gmina od 2016 r. realizowała projekt "Ochrona powietrza i zmniejszenie wykorzystania energii z tradycyjnych źródeł w Gminie" (instalacje solarne). Końcowe rozliczenie projektu nastąpiło z końcem 2020 r. Gmina otrzymała ostatnią transzę dotacji w listopadzie 2020 r., z tego rozliczenia wynika, że mieszkańcy którzy dokonywali wpłat jako wkład własny otrzymają zwrot części wpłaconej kwoty. Gmina przy wpłacie mieszkańca nie wystawiała faktur VAT, ponieważ faktury dla osób fizycznych wystawiane są na żądanie mieszkańca. W chwili obecnej mieszkańcy przychodzą do gminy i żądają faktur za dokonane wpłaty. Należy zaznaczyć, że wpłaty mieszkańców były podzielone na 3 raty, z tym że pierwsza była wpłacona już w 2016 r., druga w 2018, a trzecia w 2019 r., z czego w wyniku rozliczenia końcowego projektu z tych wpłat mieszkańców dokonany będzie na ich rzecz zwrot części wpłaconej przez nich kwoty. Jak powinniśmy prawidłowo wystawić fakturę w tej sytuacji?
Pozostało jeszcze 64% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad z zakresu podatków dochodowych, VAT, rachunkowości, ZUS oraz prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatorów, wzorów dokumentów, formularzy, szkoleń i porad wideo
Jeśli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
PayU » 49.90 zł netto (61.38 zł brutto)
Autor: Tomasz Krywan
Tomasz Krywan - ekspert Portalu FK i doradca podatkowy, specjalista od podatku VAT. Stały współpracownik największych redakcji podatkowych w Polsce.