Użyczenie wyposażenia i mebli przez gminę - skutki w VAT

Tomasz Krywan

Autor: Tomasz Krywan

Dodano: 6 listopada 2015
Pytanie:  Gmina miejska jako zarejestrowany czynny podatnik VAT zamierza na podstawie umowy użyczenia bezpłatnie oddać w użytkowanie wyposażenie i meble dla Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej (zakład nie jest powiązany w żaden sposób z gminą). Czy umowa użyczenia powinna zostać potraktowana jako nieodpłatne świadczenie usług i tym samym rodzi to powstanie obowiązku podatkowego? Jeśli tak, w jaki sposób powinna określić podstawę opodatkowania oraz kiedy powstanie obowiązek podatkowy (w momencie podpisania umowy, czy zakończenia/wykonania usługi? Czy jako organ władzy publicznej realizujący zadanie własne m.in ochrona zdrowia w tej sytuacji nie będzie uznawany za podatnika?

Pozostało jeszcze 74% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad z zakresu podatków dochodowych, VAT, rachunkowości, ZUS oraz prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatorów, wzorów dokumentów, formularzy, szkoleń i porad wideo

Jeśli posiadasz konto - zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Nie pamiętam hasła »
Jeśli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
PayU » 49.90 zł netto (61.38 zł brutto)
Tomasz Krywan

Autor: Tomasz Krywan

Tomasz Krywan - ekspert Portalu FK i doradca podatkowy, specjalista od podatku VAT. Stały współpracownik największych redakcji podatkowych w Polsce.
Słowa kluczowe:
gminaopodatkowanie VAT
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz