Zmiana formy opodatkowania na 2024 rok – sprawdź, czy CEIDG przekazała wniosek do urzędu skarbowego

Dodano: 21 lutego 2024
Zmiana formy opodatkowania na 2024 rok

Do 20 lutego przedsiębiorcy mogli zmienić formę opodatkowania swojej firmy w 2024 roku. Nie musieli jednak osobiście odwiedzać urzędu skarbowego, ponieważ mogli to zrobić elektronicznie. CEIDG weryfikuje poprawność złożonych wniosków w tej sprawie.

Korzyści 

Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:

  • Jakie są możliwości wyboru formy opodatkowania PIT
  • Jak CEIDG potwierdza elektroniczne złożenie wniosku 
  • W jaki sposób przedsiębiorca uzyskuje potwierdzenie jego poprawności

Sprawdź też:

Zmiana formy opodatkowania odbywa się poprzez złożenie oświadczenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego. Przedsiębiorcy zarejestrowani w CEIDG mogą to łatwo i szybko zrobić w formie elektronicznej, przez Konto Przedsiębiorcy na Biznes.gov.pl. Informacja do urzędu skarbowego musi dotrzeć do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym firma uzyskała pierwszy w danym roku przychód z działalności gospodarczej. Jeśli więc firma pierwszy przychód w 2024 roku uzyskała w styczniu, to czas na zmianę formy opodatkowania upływał 20 lutego.

Elektroniczne wysłanie wniosku

Oświadczenie trzeba złożyć na „Wniosku o zmianę danych firmy” na Biznes.gov.pl. W elektronicznym kreatorze należy wypełnić pole „Oświadczenie o formie opłacania podatku dochodowego” i wskazać wybraną formę opodatkowania spośród trzech dostępnych:

  • opodatkowanie na zasadach ogólnych,
  • podatek liniowy,
  • ryczałt od przychodów nieewidencjonowanych.

Wybór oznacza jednocześnie rezygnację z formy dotychczasowej, a wskazana nowa forma dotyczy przyszłego podatku. Tak przygotowany wniosek należy podpisać i wysłać. Trzeba  zwrócić uwagę na to, że są to dwie odrębne czynności. Samo podpisanie wniosku nie wystarczy by zmienić formę opodatkowania.

Weryfikacja przez CEIDG

Jeśli wniosek został poprawnie podpisany i wysłany, na podany w CEIDG adres mailowy przychodzi potwierdzenie wysłania wniosku. Oprócz tego na Koncie Przedsiębiorcy, w zakładce Moja Firma znajduje się Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO).

Następnie CEIDG sprawdzi, czy złożony wniosek zawiera prawidłowe dane. Po tej weryfikacji wniosek otrzyma status „Wniosek poprawnie przyjęty przez CEIDG” (zostanie mu również nadany numer), albo wniosek zostanie odrzucony. Potwierdzenie, że wniosek został poprawnie przyjęty przez CEIDG, zostanie potwierdzone mailem.

CEIDG przekaże do urzędu skarbowego wyłącznie te wnioski, który zostały poprawnie przyjęte w rejestrze, czyli zawierały prawidłowe dane oraz zostały przez przedsiębiorców poprawnie podpisane i wysłane.

Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj.

Źródło:

www.gov.pl

Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz