Za brak OC biuro rachunkowe zostanie ukarane

Za brak OC biuro rachunkowe zostanie ukarane

Przedsiębiorcy wykonujący działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych mają obowiązek zawarcia umowy ubezpieczenia OC za szkody wyrządzone w związku z tą działalnością. Jeżeli biuro rachunkowe jest prowadzone w formie spółki cywilnej, OC musi wykupić każdy wspólnik.

Zasady zawierania umowy ubezpieczenia OC przez biura rachunkowe określa rozporządzenie ministra finansów w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przedsiębiorców wykonujących działalność z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych (Dz.U. z 2008 r. nr 234, poz. 1576, dalej: rozporządzenie).

Planowana podstawowa ochrona ubezpieczeniowa nie będzie obejmowała czynności, które wchodzą w zakres doradztwa podatkowego.

Uzyskaj pełen dostęp do Portalu FK!

Skorzystaj z ponad 40.500 na bieżąco aktualizowanych porad od 70 ekspertów

Ponadto zapewnisz sobie dostęp do:

  • poradni portalu FK – 70 ekspertów czeka na Twoje pytania
  • narzędzi księgowych i kadrowych
  • na bieżąco aktualizowanych informacje o zmianach w prawie (24h/dobę)

Zyskaj pełny dostęp

 

Masz już dostęp?

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz

Najnowsze porady

wiper-pixel