Przesłanką decydującą o uznaniu za pracownika osoby świadczącej w ramach umowy zlecenia pracę na rzecz swojego pracodawcy, jest to, że w ramach takiej umowy, wykonuje faktycznie pracę dla swojego pracodawcy.
Przedsiębiorcy wykonujący działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych mają obowiązek zawarcia umowy ubezpieczenia OC za szkody wyrządzone w związku z tą działalnością. Jeżeli biuro rachunkowe jest prowadzone w formie spółki cywilnej, OC musi wykupić każdy wspólnik.
Zasady zawierania umowy ubezpieczenia OC przez biura rachunkowe określa rozporządzenie ministra finansów w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przedsiębiorców wykonujących działalność z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych (Dz.U. z 2008 r. nr 234, poz. 1576, dalej: rozporządzenie).
Planowana podstawowa ochrona ubezpieczeniowa nie będzie obejmowała czynności, które wchodzą w zakres doradztwa podatkowego.
Dnia 14 czerwca 2011 r. weszło w życie znowelizowane rozporządzenie w sprawie wzorów zgłoszeń do ubezpieczeń. Zmiany dotyczą m.in. zmian w zakresie opisu kodu tytułu ubezpieczenia.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip