Ujawnione w trakcie inwentaryzacji różnice wymagają wyjaśnienia

Data publikacji: 2014-10-21

Przeprowadzenie, a potem wyniki inwentaryzacji należy odpowiednio udokumentować i powiązać z zapisami ksiąg handlowych. Z kolei ujawnione w toku inwentaryzacji różnice wymagają wyjaśnienia i rozliczenia w księgach tego roku obrotowego, na który przypadał termin inwentaryzacji.

Prawidłowo przeprowadzona inwentaryzacja pozwala na ustalenie w sposób udokumentowany rzeczywistego stanu aktywów i pasywów jednostki.
Jeżeli w trakcie inwentaryzacji zostaną wykryte straty (niedobory), przedsiębiorstwo może je zaliczyć do kosztów podatkowych, ale trzeba je wyjaśnić i odpowiednio udokumentować.

Uzyskaj pełen dostęp do Portalu FK!

Skorzystaj z ponad 40.500 na bieżąco aktualizowanych porad od 70 ekspertów

Ponadto zapewnisz sobie dostęp do:

  • poradni portalu FK – 70 ekspertów czeka na Twoje pytania
  • narzędzi księgowych i kadrowych
  • na bieżąco aktualizowanych informacje o zmianach w prawie (24h/dobę)

Zyskaj pełny dostęp

 

Masz już dostęp?

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Najnowsze porady

wiper-pixel