Jak zaksięgować koszty zakupu i montażu szyby, które zostaną pokryte przez ubezpieczyciela?

Katarzyna Trzpioła

Autor: Katarzyna Trzpioła

Dodano: 8 sierpnia 2012
Pytanie: Użytkujemy ciągnik na podstawie umowy leasingu operacyjnego. Ostatnio została zbita szyba w tym ciągniku, więc nasza firma zgłosiła szkodę do ubezpieczyciela. Pieniądze z odszkodowania zostaną przesłane na konto naszej firmy. Ponieważ jednak nie możemy sobie pozwolić na duże przestoje w pracy zamówiliśmy i kupiliśmy potrzebną szybę - mamy fakturę wystawioną na naszą firmę za zakup i montaż tej szyby. Jak zaksięgować te faktury i czy w ogóle powinny być księgowane?

Opisane zdarzenie powinno zostać zaksięgowane. Poznaj szczegóły.

Odpowiedź:

Oczywiście zdarzenie to powinno być zaksięgowane. Szczegóły poniżej.

Proszę ująć koszt zakupu szyby i jej montażu (pewnie jest to w ramach jednej usługi) jako koszt usług obcych, pod datą zaistnienia zdarzenia. Natomiast w chwili otrzymania pieniędzy od ubezpieczyciela ujmiecie Państwo niewątpliwy przychód operacyjny, zgodnie z art. 7 ust 1 i art. 3 ust 1 pkt 32 uor.

Autor:

dr Katarzyna Trzpioła

Katarzyna Trzpioła

Autor: Katarzyna Trzpioła

Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, praktyk, wieloletni szkoleniowiec i dydaktyk, autorka wielu publikacji z zakresu rachunkowości finansowej podatkowej, MSSF i rachunkowości zarządczej. Współpracuje z następującymi redakcjami: Portal FK, Rachunkowości i Podatki dla praktyków, Nowe Standardy Sprawozdawczości
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz