Jak zaksięgować koszty zakupu i montażu szyby, które zostaną pokryte przez ubezpieczyciela?

Pytanie:  Użytkujemy ciągnik na podstawie umowy leasingu operacyjnego. Ostatnio została zbita szyba w tym ciągniku, więc nasza firma zgłosiła szkodę do ubezpieczyciela. Pieniądze z odszkodowania zostaną przesłane na konto naszej firmy. Ponieważ jednak nie możemy sobie pozwolić na duże przestoje w pracy zamówiliśmy i kupiliśmy potrzebną szybę - mamy fakturę wystawioną na naszą firmę za zakup i montaż tej szyby. Jak zaksięgować te faktury i czy w ogóle powinny być księgowane?

Opisane zdarzenie powinno zostać zaksięgowane. Poznaj szczegóły.

Odpowiedź: 

Oczywiście zdarzenie to powinno być zaksięgowane. Szczegóły poniżej.

Proszę ująć koszt zakupu szyby i jej montażu (pewnie jest to w ramach jednej usługi) jako koszt usług obcych, pod datą zaistnienia zdarzenia. Natomiast w chwili otrzymania pieniędzy od ubezpieczyciela ujmiecie Państwo niewątpliwy przychód operacyjny, zgodnie z art. 7 ust 1 i art. 3 ust 1 pkt 32 uor.

Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz

Najnowsze porady

wiper-pixel