Jak ująć koszty bilansowe w ewidencji?

Pytanie:  Firma na koniec roku ma niezapłacone składki ZUS, a wynagrodzenia z umów cywilnoprawnych za grudzień 2015 r. będą wypłacone w styczniu 2016 r. Koszty ZUS i płac zostały zaksięgowane w 2015 r. i są kosztem bilansowym, uwzględnionym w rachunku zysków i strat, natomiast nie są kosztem podatkowym. Będą nim w roku 2016. Jak ująć je w ewidencji, żeby w 2016 roku nie zwiększały kosztów bilansowych tylko podatkowe? Czy założyć w tym celu konto pozabilansowe i jak na nim zaksięgować te koszty?

Uzyskaj pełen dostęp do Portalu FK!

Skorzystaj z ponad 40.500 na bieżąco aktualizowanych porad od 70 ekspertów

Ponadto zapewnisz sobie dostęp do:

  • poradni portalu FK – 70 ekspertów czeka na Twoje pytania
  • narzędzi księgowych i kadrowych
  • na bieżąco aktualizowanych informacje o zmianach w prawie (24h/dobę)

Zyskaj pełny dostęp

 

Masz już dostęp?

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
bilansewidencja
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz

Najnowsze porady

wiper-pixel