Pytanie:
Kupiliśmy zorganizowaną część przedsiębiorstwa. Faktura opiewa na 200.000 zł. Do faktury jest umowa, w której wykazane jest, że sprzedaży podlegają następujące elementy przedsiębiorstwa:
- środki trwałe - kilkanaście środków trwałych na łączną wartość 162.000 zł,
- wyposażenie - wartość 38.000 zł,
- należności - wartość 16.000 zł,
- zobowiązania - wartość 9.800 zł,
- baza kontrahentów.
Proszę o informację, jak powinno wyglądać księgowanie takiego zakupu przedsiębiorstwa. Co ze środkami trwałymi, czy należy je wprowadzić do ewidencji środków trwałych w wysokości wykazanej przez sprzedającego, czy mogą być w innej wysokości, co wtedy z tą różnicą na środkach trwałych?
Pozostało jeszcze 63 % treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Zobacz, jak PortalFK.pl pomoże Ci wykonywać swoją pracę bezbłędnie i zawsze na czas:
- Znajdziesz rozwiązania przeszukując nasze 40 000 artykułów na temat problemów zgłaszanych przez innych księgowych.
- Będziesz w stanie szkolić siebie i innych księgowych za pomocą ponad 60 Szkoleń Video oraz Warsztatów na żywo.
- Oszczędzisz swój czas poświęcany na księgowanie dzięki narzędziom: ponad 600 wzorów dokumentów, deklaracji
i formularzy, 350 aktów prawnych, 1300 interpretacji i 50 kalkulatorów i oczywiście aktualne wskaźniki i stawki.
Przetestuj Portal FK przez 24 godziny »
Jeśli masz już dostęp do Portalu FK, zaloguj się »
Autor: Katarzyna Trzpioła
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, praktyk, wieloletni szkoleniowiec i dydaktyk, autorka wielu publikacji z zakresu rachunkowości finansowej podatkowej, MSSF i rachunkowości zarządczej. Współpracuje z następującymi redakcjami: Portal FK, Rachunkowości i Podatki dla praktyków, Nowe Standardy Sprawozdawczości.