Zaniechanie inwestycji i sprzedaż zakupionego materiału - jak wykazać w PKPiR?

Data publikacji:
/appFiles/site_1/images/autor/miwhpeYal5uvzgW.jpeg

Krystyna Dąbrowska

Poleć znajomemu
Pytanie:  W grudniu 2009 r. dokonaliśmy zakupu płyty warstwowej na kwotę 30.000 zł netto w celu dokonania modernizacji środka trwałego, jakim był budynek gospodarczy, który w założeniu miał zostać lepiej przystosowany do prowadzonej działalności. Faktura za materiał nie została uwzględniona w kosztach uzyskania przychodu, gdyż po wykorzystaniu materiału jego wartość miała zwiększyć wartość początkową środka trwałego. Został natomiast odliczony podatek VAT w ewidencji zakupu towarów i usług. Realizacja planu modernizacji nie doszła jednak do dnia dzisiejszego do skutku na wskutek zbyt dużych obciążeń finansowych oraz znacznego wzrostu nieściągalnych należności wobec naszej firmy. Nie wykazywaliśmy zakupionego materiału w żadnym remanencie przeprowadzanym od momentu zakupu do dnia dzisiejszego. W obecnej chwili odstąpiliśmy od planu modernizacji budynku i chcemy dokonać sprzedaży materiału. W jaki sposób wykazać tę sprzedaż w PKPiR oraz ewidencji sprzedaży?

Uzyskaj pełen dostęp do Portalu FK!

Skorzystaj z ponad 40.500 na bieżąco aktualizowanych porad od 70 ekspertów

Ponadto zapewnisz sobie dostęp do:

  • poradni portalu FK – 70 ekspertów czeka na Twoje pytania
  • narzędzi księgowych i kadrowych
  • na bieżąco aktualizowanych informacje o zmianach w prawie (24h/dobę)

Zyskaj pełny dostęp

 

Masz już dostęp?

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz

Najnowsze porady

wiper-pixel