Gminy mogą pobierać opłaty reklamowe

Dodano: 6 października 2015

Od tablic lub urządzeń reklamowych znajdujących się na obszarze gminy przedsiębiorcy zapłacą opłatę reklamową. Minister finansów określił górne granice stawek kwotowych opłaty reklamowej na 2016 rok.

Opłata reklamowa składa się z dwóch części: stałej i zmiennej. Część stała ma zryczałtowaną wysokość niezależną od pola powierzchni tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego służącego ekspozycji reklamy. Wysokości części stałej  nie może przekroczyć 2,50 zł dziennie.

Natomiast część zmienna zależy od wielkości pola powierzchni tablicy lub urządzenia reklamowego służących ekspozycji reklamy. Takie zmiany obowiązują od 11 września, a wprowadziła je ustawa z 24 kwietnia 2015 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu (Dz.U. z 2015 r. poz. 774).

W obwieszczeniu z 24 września 2015 r. (M. P. poz. 912) minister finansów określił górne granice stawek kwotowych opłaty reklamowej na 2016 roku.

Część stała opłaty reklamowej nie może przekroczyć 2,47 zł dziennie, a część zmienna wyniesie 0,20 zł od 1 m metra kwadratowego pola powierzchni tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego służących ekspozycji reklamy dziennie.

Więcej o nowej opłacie czytaj w tekście: Od 11 września nowa opłata lokalna

Źródło: obwieszczenie ministra finansów z 24 września 2015 r. (M. P. z 30 września 2015 r. poz. 912).

Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz