Szkolenia dla kluczowych klientów spółki to reprezentacja

Dodano: 7 sierpnia 2014

Wydatki poniesione na współorganizowanie konferencji i szkoleń produktowych nie stanowią reklamy. W konsekwencji nie można zaliczyć ich do kosztów uzyskania przychodów.

Sprawa dotyczyła spółki, która zlecała zewnętrznym firmom organizację konferencji produktowych oraz szkoleń w kraju i za granicą dla jej kontrahentów oraz podmiotów współpracujących ze spółką, a także kluczowych klientów. Wątpliwości dotyczyły tego, czy wydatki poniesione przez spółkę na nabycie usług od firm zewnętrznych stanowią dla przedsiębiorstwa koszt podatkowy.
Firma uważała, że tak. Organ podatkowy uznał jednak stanowisko za niewłaściwe. Jego zdaniem wydane sumy to reprezentacja, a takich wydatków nie można zaliczyć do kosztów podatkowych. Sprawa trafiła do sądu.

Pytanie do eksperta: Czym różni się reklama od reprezentacji?

Jerzy Toczyński
konsultant Accreo

Pozostało jeszcze 84% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz
Poradnia 48h

Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.